Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

måndag 18 juni 2012

SYLT SHUTTLE





Har ni hört talas om Sylt förut? Det hade inte jag. Idag fick jag lära mig något nytt. Sylt är en fantastisk ö i norra Tyskland. Ett unikt ställe med över 1750 soltimmar per år. WOW! På den här ön ska det finnas ett flertal vackra sommarhus, liksom det här, som har ett skandinaviskt uttryck. De vackra golven kommer ifrån Dinesen, där jag också hämtat bilderna.

//Have you ever heard about Sylt? I hadn´t. Today I learned something new. Sylt is a stunning island in northern Germany. A unique place with over 1750 hours of sunshine per year and 25 miles of the finest sandy beaches. WOW!On this island, there must be a number of beautiful holiday homes, like this, who have a Scandinavian expression. The beautiful floors come from Dinesen, where I also downloaded the images.//

7 kommentarer:

  1. Har heller aldrig hört talas om det Kanske ska man åka dit, för här har det regnat, åskat o blåst hela dagen. Känns som oktober månad. Jag avundas vår J. Hon hade hunnit med en badtur före besöket på nya jobbet.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Har en tysk vän som är från Fehman, som ligger på andra sidan men också nära Danmark, och han berättar att det dansk/svenska inflytandet var jättestort där. Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det låter underbart! Måste verkligen ta en tur dit någon gång!

      Kram Blackbird/Charlotte

      Radera
  3. Det var jaggu et stort sjakkbrett!!! Fint sted!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg! helt fantastiskt rolig att läsa!
    Jag ska precis inreda en etagelägenhet högst upp i ett gammalt landshövdingehus (gammal råvind) och behöver lite inspiration. Kanske har du lite inspirationsbilder som du kan lägga upp, just hur man kan tänka med vindsvåningar (snedtak, takkupoler, inbyggd terass etc)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maja!

      Vad kul att du gillar min blogg! Låter jättespännande att renovera en råvind! Tyvärr har jag inte så mycket bilder på det just nu, men lovar att lägga ut på bloggen om jag kommer över några fina pics.

      Må så gott!

      Charlotte/Blackbird

      Radera
  5. Nice place for "the happy few".

    I have been there. Only looking ;-)

    Nice blog, by the way!

    SvaraRadera