Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

lördag 3 mars 2012

FOR SALE IN THE OLD POSTHOUSE






Bilder via Mäklarhuset

Mina vänner säger att jag är "Hemnet-oman". Och något ligger det väl i det. Jag kan bara inte sluta att leta efter nya spännande objekt. Hemnet är dessutom ett sätt att få kika in och se hur andra har det hemma hos sig. Innan Hemnet fanns, altså långt innan internet överhuvudtaget fanns (när jag var ganska liten), kallades jag för "fönstertittaren". Så fort det blev mörkt tog jag med mig min hund ut och kikade in i olika fönster. På håll såklart, för att inte bli upptäckt. Det var mitt sätt att hitta inspiration utanför inredningsmagasinen. Som tur är finns Internet nu och jag kallass hellre Hemnet-oman än fönstertittare! 

Den här fina lägenheten ligger i ett gammalt posthus i Stockholm och är till salu.






3 kommentarer:

  1. Haha, vad skönt det är att höra att det finns fler gamla "fönstertittare" ;)

    SvaraRadera
  2. jag må bo i en fantastisk drömvind själv, jag har 130 nya kritvita kvadratmeter och terass med utsikt över hela vackra stockholm, men jag är likadan, jag slutar aldrig leta efter nya vackra spännande objekt, älskar hemnet och att titta in hos andra. och det är där posthuset här i sthlm, det är fantastiskt. önskar dig en fin måndag! mini

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mini!

      Ditt hem verkar underbart! Kanske kan få se lite bilder från det någon gång!?

      Kram Blackbird

      Radera